Powered By Blogger

Saturday 27 April 2013

Hilang

Assalamualaikum...

ALHAMDULILLAH...
Masih mampu bernafas..

Lama tak 'update' entry baharu blog ini.
Hari ini tiba-tiba terasa ingin 'sign in' dan menulis apa-apa sahaja di blog ini.
Mungkin sebab hari ini mood lain sedikit. Agaknya telah dipengaruhi oleh lagu-lagu yang ku dengari dan peristiwa-peristiwa di sekelilingku. Maka mood aku juga berubah.





Lagu yang didengari melodinya agak sedih.
Mungkin, aku juga kurang pasti sebab itu pandangan aku la.
Hari ini juga aku rasa seperti nak balik ke kampung halaman ku, Tawau, Sabah.
Rindu dengan ibu ayah (mak bapak), adik-adik yang nakal tapi aku tetap sayang mereka.
Rasanya ini ‘side effect’ selepas Family Day yang di jalankan kelmarin.
Baru-baru ini kelas aku ada buat Family Day, seronok sangat sebab jarang-jarang dapat bermesra bersama keluarga BM 1(SK) . 
Keluarga BM 1 (SK)

Namun tidak semua datang ke Family Day itu, masing-masing ada sebab tersendiri.
Terlihat kemesraan antara kami semua, di tambah dengan kehadiran mentor a.k.a tutor a.k.a ‘mama’ a.k.a pensyarah pembimbing pada malam itu. Suami beliau (merangkap timbalan pengarah)  juga turut hadir bersama pada malam tersebut. Cuma suami beliau tidak bersama-sama kami semua sehingga lewat malam, mungkin atas komitmen pada hal lain. Tapi kami bersyukur kerana dengan kesibukan pada perkara lain, mereka suami isteri sanggup datang pada malam itu.

# Tutup cerita berkenaan Family Day.

Beberapa hari kebelakangan ini banyak kehilangan insan tersayang yang sahabat-sahabat ku lalui. Takziah buat mereka. Semoga terus tabah ya sahabat.

‘ Setiap yang hidup pasti akan mati’ …

Begitulah lumrah hidup.

Sejak kebelakangan ini, aku asyik mendengar berita kematian.
Semasa hari untuk bergembira dengan keluarga BM 1, seorang sahabat mendapat berita tentang nenda nya yang telah pulang menghadap pencipta. 

Ini pula, selepas pulang dari membuat lawatan di sekolah rendah di sekitar Wakaf Baru, salah seorang pensyarah  yang mengiringi lawatan tersebut telah kehilangan ayahanda beliau. 

Yang ini, seorang sahabat telah kehilangan sahabatnya, akibat kecelakaan motosikal. Melihat kepada status di muka buku nya, status terakhir adalah ‘jealousy’ . Hmmm… (berfikir..)

Dulu, ada pernah seorang sahabat buat status yang sepertinya ada ‘hint’ untuk kejadian yang akan menimpanya esok hari, kemudian, esok hari nya itu dia betul-betul mendapat kemalangan dan patah kaki. Tapi syukur kerana masih diberi kesempatan untuk hidup.

Kalau mengimbas semula kejadian yang berlaku dalam beberapa minggu dan hari kebelakangan ini, sepertinya banyak rakan-rakan dan orang di sekeliling ku yang mengalami kehilangan orang yang mereka sayang.  Aku agak sedih kerana bulan Ramadan sudah semakin hampir dan mereka yang telah pergi tidak sempat untuk menikmati Ramadan kali ini. 

Ya ALLAH, doa ku supaya Engkau memberi aku kesempatan untuk merasai Ramadan kali ini.  

Ampuni dosa ku. Dosa kedua orang tua ku, dosa adik-beradik ku, dosa pensyarah ku, dosa guru-guru ku, dosa sahabat-sahabat ku, dosa orang-orang yang ku sayangi, dosa seluruh saudara seIslamku. 

#Wassalam 

#Sekadar perkongsian hati

#Assalamualaikum
#Gomennasai | Asiff | Ampun 


coretan|hati:
Ekafauziawati|Sukirman 












No comments:

Post a Comment